Saturday, December 27, 2008

AlhamduLiLLah

Kerteh.....
itulah tempat tinggal parents aku....dimana aku disekolahkn sehingga ke darjah 6..
Byak perubahan yg berlaku di bandar Kerteh kerana industri petroleum terus menyeport pembangunan di Kerteh..ha,tidak kurang juga perkembangan industri permotoran di Kerteh..
kebanyakan budak2 muda yd berkerja dengan Petronas menceburi industri permotoran disini..
Honda ek,eg dan mcm2 lgi membuatkan aku serabut duk kat Kerteh nie...
Maklumlah bduk2 petronas banyak msyuk nak modified Honda tak rasa ape..

Namun,
bukan itu yang ingin ku celotehkan disini..setibanya aku di Kerteh nie,aku sudah berniat untk menjejakkan kaki ke Mesra Mall...nampak mcm menarik je tempat 2...tp hampeh xde pape pun...setakat nk dpt udara sejuk blh la...ada jugak manfaat aku peg td aku dapt beli buku KERETA yg didalam nya terkandung Honda EG9 b16a2 turbo....fuh bergegar otak kalu boleh naik yang nie..

Aku terus mencapai majalah nie dan ke kaunter bayaran....
Lupe nak bg tau aku peg kedai POPULAR....

Semasa
nak bayar aku sedang menuggn giliran bila tiba je turn aku sebenarnye aku dah potong line sorg aunty nie....dia kata xpe..dia bg aku dulu bayar sebab aku beli sebutir buku je..aunty 2 beli banyak gila siot nasib baik takbeli satu kedai....

Ketika aku nak bayar,
Tiba-tiba......
datang seorg anak kecil yang membawa botol air yag ada dalam kedai POPULAR ..budak2 tanye kak cashier "Kak berapa satu nie"..kak cashier jawab "RM 19 dik.."
lepas tu aku dengar ank kecil memberitahu kepada ayahnda nya "mahal nye abah"

Apabila,
aku dengar bisikan halus yang memasuki ke dalam rongga telinga ku yag diluahkan si anak kecil
hati aku jadi serba salah dan tersentak seketika....
aku simpati pada anak kecil tu.....
tp apa kan daya aku tak dapat nak tolong sebab aku ada sikit je duit maklumlah PTPTN dah habis kering kontang.....

sedihnya ....

tapi
,Alhamdilillah aunty yg bertoleransi ngn aku tadi panggil bali si anak kecil dan berkata
"meh sini dik aunty belanja...Ya Allah bersyukur nye aku ada jugak insan yang pemurah....
huh...semoga Allah memurahkan lagi rezeki aunty nie...

Gembiranya...

pabila aku melihat anak kecil tu senyum dapat botol air tu...
dah maghrib nie....cau lu...

.:Alhamdulillah:.


No comments: