Monday, December 29, 2008

Duk Ngepek Gapo Gok

Assalamualaikum....
Bca basmallah dlu sebelum taip...
Tiko nie kwe nk crto psal budak2 kelas kos kawe ngan kehidupan kawe di Politeknik Kota Bharu ....jadinyo post kali nie budak2 dub kelas kawe bleh la baco ye.....

Demo2 nie masuk ke poli pado Julai 2007...(tukar sleng letih aku nk taip ikut kecek kelate)
Semasa sesi pendaftran ramai jugak manusia yang nk masuk poli rupanye...huhuhu...aku igatkan aku sorg je hok sesat pahsinie....masa time pendaftran sorg pun aku tak kenal...mu tgk aku, aku tgk mu....lepas daftar masuk la asrama antik PKB yg tersegam indoh....aku mula la dapatkan kunci pintu bilik A101 (depang kali ) aku dan tanpa kusedari roomate aku adalah budak sama kos ngan aku jugak...huh,nsib baik...rutin harian biasa kat asrama nie mlm tdo pas2 bgun pagi siap2 nk peg kelas pas2 time solat g surau,petang2 main tenis begitulah tiap2 hari....tp sem satu je..banyak jugak kenangan di asrama : sahur,bukak pose,Muhammad kena ambush,Faiq kena angkat tdo luar bilik n mcm2 lagi.... untuk makluman saudara dan saudari kos ukur bahan bagi politeknik hanya ada di KOta Bharu dan Kota Kinabalu....sape yg semangat nk ngaji boleh la peg Kota Kinabalu ye...aku dok semngat lasung....ramai org luar kelantan datang ke Kota Bharu semata-mata nk amik kos nie...

Semester 1
Semua budak DUB dikumpulkan pada satu tempat sebab nk buat pembahagian kelas..tiba2 dtg seorg Lec dia bagi salam dan bg tau sape2 yg no matrik ganjil silalah msuk Dub 1a dan no matrik genap msuk DUb 1b...aku,yg berNo matrik 04 DUB 07 F041 telah terpilih masuk DUb 1a...adu la aku igat awek cun sorg tu masuk kelas aku tp kelas B...frust2...hahahaha...mmg buaya r aku nie...
(ops lupe aku tak creta pasal minggu suai kenal,tak pe tak dok menda menarik pun)....
Lepas bg jadual tibalah sesi suai kenal..berikut senrai nama dibuat ikut negeri sebab aku tak ingat kalu secara random....:

Kelantan (majority)
Syawal
Hisham
Latfi
Afik
Hazirul
Farhan
Dzullaini
Seri Melati(klasik nama nie)
NaZira
Amalina
Efzan

Terengganu (sek2 kite)
Irham (ceh nama baik gler,org jahat semacam je)
Bob@Syazwanudin
Nazarudin
Syikin
Ruzaini

Pahang
NajWa

Selangor
Muhammad
Botet@Azrey
Firdaus
Faezah
Aqilah
Hidayah
Hurun
Atirah

Johor
Ember

Negeri Sembilan
Fazlida

Perak
Azmey
Teh
Farhana

Kedah
Harib
Hasbullah
Masturina

Pulau pinang
Adli

Bereh siap semua List name.....perjalanan kelas berlaku macam biasa...ape yng menarik semasa sem 1 ialah subjek Lukisan Kejuruteraan dan Kem Ukur Bahan...Lukisan Kejurteraan adalah satu penyiksaan..hahahaha...xde la saje je sebenarnye kena rajin draw blik refer pada original drawing...pasal kem tu pulak masa nielah geng2 nie nak enjoy lepas nie xde dah kem.....masa sem satu aku telah hasilkan satu presentation power point yang boleh dipuji jugak kekretifannye..hehehe..bukan riak tapi sekadar nk asah bakat terpendam..result masa sem 1 semua cool n gempaq....lupe ketua kelas teh wen jie n penolong najwa

Semester 2
Semasa sem 2 iklim pembelajran berubah apabila aku berpindah tinggal dirumah sewa..tapi ahli kelas dub berkurangan sebab Hisham bhenti poli sebab nk msuk spa...tapi ada tambhan ahli Faizal dan lupe nama sorg lagi...
seronok duk umah sewa sebab jadi org bujang tapi rumah banglow yg aku diami dikelilingi dengan rumah bujang awek2...adu la dugaan...silap ari bulan ternampak awek tak pakai baju....astaghfirullahalazim,nk tercabut nafsu aku...tak guna punye awek...
Creta duk umah sewa mcm biasa r masak sendiri kalu rajin kalu mlas beli je senang crta,tp malas nk masak2 nie...hari pertma nk start sem 2 aku bawak Satria 1.3 Mivec pegi poli sebab nk angkut barang....lepas 2 aku bawak motor kriss milik arwah tokki aku....aku tak leh tahan lame duk situ sebab banyak maksiat dan aku lari berpindah ke kawasan rumah kayu yang dekat ngan surau atau namanye Simpang Tiga..bila aku pindah ke sini nikmat solat jemaah aku dapat rasa lagi,ada kelas mengaji yang dikendali oleh Ustaz Yusof Kemboja...Alhamdulillah..semasa sem 2 ada ahli kelas telah dikejutkan dengan kemalangan budak extend...sampai akhir sem dia senyap tanpa khabar berita...tetapi ada yang lebih syahdu lagi apabila kematian arwah Faizal akibat kemalangan di jalan Pasir Mas...pemergian arwah membuatkan waktu subjek kajian kos menjadi muram sebab best student kajian kos dah tak de.....Al-Fatihah buat arwah....menarik pasal sem 2 :sukaneka ukur bahan,dinner,lupe dah.....('-')..result sem 2 ramai down sebab xleh adobe ngan suasana umah sewa....cuti akhir sem aku pergi rumah Yul ngan Harib naik motor BJS 7565 baru angkat baiii...lalu ikut Grik balik sorg2..penglaman yang tak boleh dilupakan...ketua kelas Muhammad ank merdeka n penolong najwa

Sem 3
Ahli kelas Dub A berkurang apabila masturina sambung stdy dekat UItm Perlis pas2 maktab penang kalu tak silap aku....Sampai sem 3 subjek Ukur Kerja Bangunan merupakan major subjek yang tak leh tinggal budak2 DUB...Subjek nie ajor kita org mcm mana nak kira kos binaan berdasrkan elemen dan item,tapi kena buat Final Projek@bill of quantity..first experience buat BQ bagai nak giler budak DUB,tapi berkat sabar dan kesungguhan siap jgak akhirnya.....Sem 3 adalah sem persediaan nak meghadapi LI ataupun praktikal....Creta balik pasal umah sewa..aku stay dekat umah banglow kayu simpang tiga...kali nie aku tinggal ngan senior bernama Sabkie dan Amir dan budak2 Dub B Hadi,Mono,Fahmi,Syafiq,Rizal...banyak jugak ilmu aku dapat dari diorg...time kasih banyak2....rutin tetap mcm biasa pegi surau dan jemaah tabligh ada dan Muhammad ngan Mono buat kerja2 dakwah....bgus2,kalu nk harap ke aku mmg tak jadi kerja dakwah la...sem 3 adalah sem mencuba hobi baru iaitu memancing di dalam kolam poli...mula2 ngail boring sebab tak dapat ikan tapi lepas 2 dapat ikan patin bukan main hepi budak2 nie..makin exited nak ngail...makna persahabatan aku dapat ngan budak2 rumah..time aku susah diorg tolong time diorg susah aku tolong...aku mula berjinak2 ngan jemaah tabligh tp skejap je sebab aku nie pemalas...persediaan untuk LI dibuat dengan adanya subjek softskill,ada sesi presentation,pastu aktiviti dalam kelas dan masing2 excited ngan berdebar ada jugak...lpas selesai final exam ready nak LI tapi Leni,Syawal dan Ruz berhenti poli sebab pegi SPA...
ketua kelas Teh wen jie n penolong fazlida

pepepun semua budak2 kelas stay cool.stay tuned.ready nk LI sem 5 nant kita jumpa balik...

Dah la letih aku creta.....tggu duk ngepek gapo gok epsod 2........cau......







nie gmbar Gurlz budak kelas aku....
koya cute blake..hahaha...












nie plak sebahagian gmbar budak laki
sory guys aku tak dok gmbo la....



No comments: