Wednesday, February 25, 2009

31 hari doh....

Alhamdulillah....
hidup lagi hari nie.....
Allah masih bg lagi peluang untuk beramal ibadat dan bertaubat....
kalau nk kira banyak dosa dan maksiat dah aku buat atas dunia nie....
pasal buku tundukkan hati..
pemahaman aku tentang buku nie seedikit demi sedikit...
pada bahagian ke-2 bertajuk menurut hawa nafsu dan panjang angan2....
hidup janganlah berlandaskan hawa nafsu..
jika berlandaskan hawa nafsu,perkara haram pun akan jadi halal...
macam isap rokok...bila la nk insaf nie...
nasib baik xheavy smoker...

MALAS...
adalah satu perbuatan yang berlandaskan hawa nafsu....
sebagai contoh bagi student macam aku...
time kuiz atau ada ujian malas nk baca buku...
bila time ujian atau kuiz mula la nk tiru2 org....
hasil nye..keputusan yang diperolehi tidak berkat....
tanda2 xberkat ilmu yang kita perolehi xlekat dalam hati....
cukup la sekadar 2...banyak lagi kena baca pasal buku nie...
kena baca slow2 baru ada pemahaman.....
lepas maghrib baru sambung part 3....

kerja plak....
hari nie sambung taking off formwork,reinforcement and concrete untk frame bangunan di universiti malaysia terengganu...
hai...ngntoknye....aku tdo pukul 9 semalam...pg nie ngantok lg...
gler punye badan....
pee daaa....

aku baru lepas chat ngan Jundullah Heaven..
huhuh...
lepas jugak rindu kat org Jordan....
dah2..buat kerja...

perkara paling aku benci dalam taking off jika ada perubahan drwing...
rase nk bakar je drwing....
gler btol...
kalu perubahan banyak bleh tahan..
nie..skit2 je...adu gler btul....
cabaran gler nie...

No comments: